Slow Yoga

Slow Yoga is een therapeutische yogavorm met oefeningen die heel toegankelijk en gemakkelijk aanpasbaar zijn.
Het is een heel zachte yogavorm waarin veel aandacht is voor mindfulness.

  • het kalmeert je zenuwstelsel, verbetert je ademhaling en vergroot de verbinding tussen lichaam en geest
  • het vermindert je spierspanning en fysieke pantsering
  • verbetert je stemming, door het verminderen van je emotionele reactiviteit en het verzachten van niet-helpende gedachten
  • je wordt er rustiger van, minder reactief en je ervaart opnieuw veiligheid in je lichaam
traumasensitief

Slow yoga is bewust traumasensitief, dat betekent dat er maximaal rekening gehouden wordt met mogelijke triggering.
Het is een langzame, mindful yoga waarin je veel pauzeert.

We werken in deze yoga veel op de nervus vagus.
De nervus vagus is een zenuw die toezicht houdt op veel van je bewuste en onbewuste functies, waaronder hoe we omgaan met emoties en stress.

Met een gezonde vagus zenuw voel je je ontspannen, gecentreerd, kalm en in staat om door het leven te navigeren met een gevoel van vertrouwen en empowerment.
De teachings van slow yoga zijn ook gebaseerd op de polyvagaaltheorie, die gaat over hoe ons lichaam reageert op de verschillende uitdagingen in ons leven.

gemakkelijk?

Yoga langzaam doen kan gek genoeg soms een grotere uitdaging zijn dan het snel doen. In deze snel draaiende wereld kan vertragen je geduld op de proef stellen.

En toch … toch zal het regelmatig doen van yoga je helpen dit probleem te overwinnen en je te helpen stil en in het nu te zijn. Zonder gestrest te raken omdat je het leven even langzamer dan normaal neemt.

Slow Yoga kan daardoor diep kalmerend werken voor je mind en emoties. Het activeert het parasympathische zenuwstelsel, dat essentieel is voor het verminderen van stress.

Ik voel me zo rustig en ontspannen na de les, zo kalm. De hele dag was dat zachte en toch energieke gevoel bij mij, zalig

Het is de eerste vorm van yoga die mij niet triggert en waarvan ik stukken implementeer in mijn dagelijks leven.

Mijn osteopaat zei me dat mijn spieren veel minder gespannen zijn! Ik voel duidelijk dat mijn schouders en nek veel beter aanvoelen. Ook pieker ik bijna niet meer.

Ik heb voor het eerst in lange tijd een nacht doorgeslapen.

voor wie?

Slow Yoga is voor iedereen, zonder onderscheid naar leeftijd of fysieke conditie.
Het is in het bijzonder geschikt bij:

  • oververmoeidheid
  • depressie
  • angst
  • chronische pijn
  • traumaherstel
  • een moeilijke relatie met je lichaam
  • slaapproblemen

Deze yogavorm is echt niets voor jou als je op zoek bent naar een snelle, dynamische vorm van yoga.

wanneer?

Elke donderdag, 10 weken lang, komen we online samen van 9 tot 10 u.

Alle lessen worden opgenomen en je krijgt elke donderdag na de les de opname.

begeleiding

Ik ben Sigrid.

Ik ben psycholoog en ben al 17 jaar bezig met yoga en meditatie.
Ik geef Kundalini Yoga, Slow Yoga en Restorative Yoga.
Als psycholoog werk ik met trauma, angst, depressie en burn-out en heb ik me gespecialiseerd in de mind-body connectie en de neuropsychologie.

Centraal in mijn lessen: veiligheid, verbinding en deskundigheid
lees mijn bio
prijs

Je bijdrage is 150 € voor 10 online lessen + alle opnames.

Is het betalen van je bijdrage in één keer moeilijk voor jou, contacteer me zeker, er is altijd een oplossing die voor iedereen goed voelt!

eerst proberen?

Natuurlijk. Hier kan je een proefles Slow Yoga volgen:

data

We starten op 29 september 2022 en onze laatste les is op 8 december 2022.

Het is geen les in de herfstvakantie.